“Apaçık olan Kitaba andolsun ki, biz onu (Kur’an’ı) mübarek bir gecede indirdik. Kuşkusuz biz uyarıcıyız.” (Duhân, 2-3)
“Katımızdan bir emirle her hikmetli işe o gecede hükmedilir. Çünkü biz, Rabbinin bir rahmeti olarak peygamberler göndermekteyiz. O işitendir, bilendir.” (Duhân, 4-6)
Kuran’ın indirildiği gece neden en mübarek bir gecedir?
Kuran’dan öğreniyoruz ki, Kuran; şüphe götürmez; ahirete inanan, ona hazırlık yapan, her türlü küfür ve kötülükten sakınıp Allah’ın rızasını arayan muttakiler için yol kılavuzudur. Bu yüzden Kuran’ın indirildiği gece mübarek bir gecedir.
Kuran: âlemlerin Rabbini tanıtır. (Zat-Sıfat)
Kuran; aklı ve düşünmeyi Allah’ın ipine (ayetler) bağlar ve kişiyi nefsine karşı güvence altına alır.
Kuran; Hakkı ve doğruyu buldurur, doğruyu-yanlışı, ahlakı-ahlaksızlığı gösterir. (Hidayet)
Kuran; adaletin ne olduğunu ve adaletin ilkelerini ortaya koyar.
Kuran; sosyal hayatı düzenleyerek yüce ilkeleriyle hayatın tamamını kuşatır, imanlı kişiye ve imanlı topluma bütüncül bir yapı kazandırır. (Ümmet)
Kuran; Allah’ın huzurunda olmayı ve bireysel huzuru öğretir. (Sekinet)
Kuran; sadaka ve zekâtla, topluma karşı fedakârlığı ve diğerlerine karşı olan görevleri belletir.
Kuran; inanlı kişilerin Allaha karşı sadakatini ortaya çıkarır.
Kuran; dünya hayatının zorluklarının nedenini öğretir ve zorluklara karşı tahammülü vurgular. (Sabır)
Kuran; mümini ve inkârcıyı (diğer türevleriyle birlikte) ortaya çıkarır. (Hak)
Kuran; kendinden önceki ilahi kitapları ve tüm resulleri doğrular, her topluma uyarıcı gönderildiğini belirtir ve beşeri tarihin anlamını ortaya koyar.
Kuran; hayrın ve rahmetin mahiyetini ve önemini öğretir. (Ahlak)
Kuran; her türlü anlamlandırmanın kaynağıdır.
Kuran; okunmak, anlamak ve uygulanmakla hayata etki eder.
Kuran; mümin kişinin hayatını düzene koyar; aklı, kalbi ve hissi arındırır. (Takva)
Kuran; evrensel bir istikamet ortaya koyar ve onu somutlaştırır. (Kıble sırat-ı müstakim caddesidir. Kıblesizlik heva ve zulümdür.)
Kuran; hidayeti (şeriat ve istikamet prensiplerini) göz ardı edeni, yok sayanı ve gizleyeni kurtuluş yolunun düşmanı kabul eder ve lanetler…
Sonuç: Kuran, her bir beşerin kişisel kitabını oluşturmasına kaynaklık eder: Herkes hayatını ameliyle kitaplaştırır. Kişi dünyadan ahirete sadece kitabını götürebilmektedir. Kişinin değerini kişinin kendi eliyle yazdığı amel kitabı ortaya koyar.
“Katımızdan bir emirle her hikmetli işe o gecede hükmedilir. Çünkü biz, Rabbinin bir rahmeti olarak peygamberler göndermekteyiz. O işitendir, bilendir.” (Duhân, 4-6)
Kuran’ın indirildiği gece neden en mübarek bir gecedir?
Kuran’dan öğreniyoruz ki, Kuran; şüphe götürmez; ahirete inanan, ona hazırlık yapan, her türlü küfür ve kötülükten sakınıp Allah’ın rızasını arayan muttakiler için yol kılavuzudur. Bu yüzden Kuran’ın indirildiği gece mübarek bir gecedir.
Kuran: âlemlerin Rabbini tanıtır. (Zat-Sıfat)
Kuran; aklı ve düşünmeyi Allah’ın ipine (ayetler) bağlar ve kişiyi nefsine karşı güvence altına alır.
Kuran; Hakkı ve doğruyu buldurur, doğruyu-yanlışı, ahlakı-ahlaksızlığı gösterir. (Hidayet)
Kuran; adaletin ne olduğunu ve adaletin ilkelerini ortaya koyar.
Kuran; sosyal hayatı düzenleyerek yüce ilkeleriyle hayatın tamamını kuşatır, imanlı kişiye ve imanlı topluma bütüncül bir yapı kazandırır. (Ümmet)
Kuran; Allah’ın huzurunda olmayı ve bireysel huzuru öğretir. (Sekinet)
Kuran; sadaka ve zekâtla, topluma karşı fedakârlığı ve diğerlerine karşı olan görevleri belletir.
Kuran; inanlı kişilerin Allaha karşı sadakatini ortaya çıkarır.
Kuran; dünya hayatının zorluklarının nedenini öğretir ve zorluklara karşı tahammülü vurgular. (Sabır)
Kuran; mümini ve inkârcıyı (diğer türevleriyle birlikte) ortaya çıkarır. (Hak)
Kuran; kendinden önceki ilahi kitapları ve tüm resulleri doğrular, her topluma uyarıcı gönderildiğini belirtir ve beşeri tarihin anlamını ortaya koyar.
Kuran; hayrın ve rahmetin mahiyetini ve önemini öğretir. (Ahlak)
Kuran; her türlü anlamlandırmanın kaynağıdır.
Kuran; okunmak, anlamak ve uygulanmakla hayata etki eder.
Kuran; mümin kişinin hayatını düzene koyar; aklı, kalbi ve hissi arındırır. (Takva)
Kuran; evrensel bir istikamet ortaya koyar ve onu somutlaştırır. (Kıble sırat-ı müstakim caddesidir. Kıblesizlik heva ve zulümdür.)
Kuran; hidayeti (şeriat ve istikamet prensiplerini) göz ardı edeni, yok sayanı ve gizleyeni kurtuluş yolunun düşmanı kabul eder ve lanetler…
Sonuç: Kuran, her bir beşerin kişisel kitabını oluşturmasına kaynaklık eder: Herkes hayatını ameliyle kitaplaştırır. Kişi dünyadan ahirete sadece kitabını götürebilmektedir. Kişinin değerini kişinin kendi eliyle yazdığı amel kitabı ortaya koyar.